Thursday, December 1, 2011

Petua Orang Tua

Saya : Ana, tercekik tulang.

Ana : Mana?

Saya : Sini. Kat dalam ni. *sambil tunjuk leher kat dia*

Nak wat camna ni ?

Ana : Ntah. Tanya mama.


Situasi di dapur.


Saya : Mama, tercekik tulang ikan.

Mama : Minum la air banyak2. Petua orang dulu2 kata, minum air sambil tarik telinga.

Saya : Haa ? *tapi aku buat jugak*

Saya : Tak berkesan pun ma.

Mama : Memang tak berkesan pun. Mama dah buat dah. Orang dulu2 tipu je. *sambil gelakkan aku*

Saya : Pandai orang dulu-dulu amek kesempatan. Haha.


moral of the story: aku tak berapa nak percaya sangat petua yang pelik2 ni dah.

4 comments:

  1. petua ni rse boleh amalkan...kalu tercekik....ambik sekepal nasik...selawat atas nabi 3 kali...insyallah selesai

    ReplyDelete
  2. petua ko yg tu mak aku penah cakap. aku penah wat. dan berhasil. tp situasi semalam ketika aku meratah ikan. aku x makan nasi. hehe. tq akram.

    ReplyDelete
  3. hahaha.. mesti mama tu tahan gelak msa kamu minum air smbil tarik tlnga..

    ReplyDelete
  4. agak lah. dia x abes ckp ag aku dah try. haha

    ReplyDelete